Algemene voorwaarden


De algemene voorwaarden gelden voor iedere behandeling, aanbieding, bestelling, overeenkomst en transactie tussen The Beauty and Health Boutique, Van Viv en de klant waarop deze algemene verkoop- en leveringsvoorwaarden van toepassing zijn verklaard, voor zover van deze voorwaarden niet door (één van de) partijen uitdrukkelijk en schriftelijk is afgeweken.

Door je behandleing te plannen of je bestelling te plaatsen bij The Beauty and Health Boutique, Van Viv geef je te kennen dat je met de verkoopvoorwaarden akkoord gaat welke jou aangeboden worden door The Beauty and Health Boutique, Van Viv

 

Voor ieder afspraak geldt; Komt er onverwachts iets veel belangrijkers tussen dan dit heerlijke moment voor jezelf? Geen nood, laat het mij tenminste 72uur van te voren weten dan hoef ik geen kosten in rekening te brengen en kiezen we meteen een beter moment voor je uit

 

Ik behoud mij het recht om een behandeling in overleg te verplaatsen dan wel te annuleren zonder opgaaf van reden.

ARTIKEL 1 - Toepasselijkheid Deze Algemene Voorwaarden zijn van toepassing op de totstandkoming en uitvoering van alle overeenkomsten in de uiterlijke verzorgingsbranche tussen de ondernemer en de consument.

ARTIKEL 2 - Totstandkoming van de overeenkomst 1. De overeenkomst komt tot stand nadat de consument gevraagd heeft om een behandeling en de ondernemer aangegeven heeft die behandeling uit te zullen voeren. 2. Voorafgaand aan of bij de aanvang van elke behandeling of reeks behandelingen dient de ondernemer de consument te informeren over de ter zake geldende prijs. Bij een reeks behandelingen zal de afgesproken prijs niet tussentijds worden verhoogd. 3. De annuleringsvoorwaarden, voor zover van toepassing, worden kenbaar gemaakt aan de klant voordat de overeenkomst tot stand komt. 4. In geval de consument wegens overmacht verhinderd is de gemaakte afspraak na te komen, kunnen geen kosten in rekening worden gebracht.

ARTIKEL 3 - Verplichtingen van de ondernemer 1. De ondernemer staat ervoor in dat de door hem verrichte werkzaamheden beantwoorden aan de overeenkomst en worden uitgevoerd met goed en zorgvuldig vakmanschap en met gebruikmaking van deugdelijke materialen en middelen. 2. De ondernemer licht de consument in over de aard en omvang van de behandeling, de in redelijkheid te verwachten resultaten en de mogelijke risico’s verbonden aan de behandeling. De ondernemer vraagt de consument naar informatie die relevant is om de behandeling goed uit te kunnen voeren. 3. De ondernemer wordt geacht te werken volgens de geldende wet- en regelgeving en stand der techniek, zoals deze onder andere zijn neerslag vindt in de ter zake geldende branchecodes uitgegeven door het HBA. 4. De ondernemer zal geen handeling verrichten die buiten zijn beroepscompetenties valt.

ARTIKEL 4 - Verplichtingen van de consument 1. De consument dient de ondernemer voor het aangaan van de overeenkomst op de hoogte te stellen van eventuele specifi eke wensen. 2. De consument heeft de plicht alle door de ondernemer gevraagde en noodzakelijke informatie te verstrekken die deze voor een goede uitvoering van de overeenkomst nodig heeft.

ARTIKEL 5 - Betaling 1. Betalingen aan de ondernemer dienen contant met een in Nederland algemeen geaccepteerd betaalmiddel te geschieden. Contante betaling omvat ook bijschrijving van het verschuldigde bedrag op een door de ondernemer aangegeven bank- of girorekening op het tijdstip van de koop of levering of betaling door middel van door banken erkende vormen van elektronisch betalen. 2. Bij een reeks behandelingen kan de ondernemer de consument verplichten tot een vooruitbetaling van maximaal vijftig procent van de totaalprijs. Het resterende deel van totaalprijs zal telkens na voltooiing van de behandelingen in rekening worden gebracht.

ARTIKEL 6 - Aansprakelijkheid 1. De ondernemer is tegenover de consument aansprakelijk voor schade die het gevolg is van een tekortkoming die aan de ondernemer of een persoon in zijn dienst dan wel stagiaire is toe te rekenen. 2. De consument is tegenover de ondernemer aansprakelijk voor door de ondernemer geleden schade die door een aan de consument toerekenbare tekortkoming is veroorzaakt.

ARTIKEL 7 - Klachten 1. Het verdient sterke aanbeveling tekortkomingen per ommegaande na het ontdekken of kunnen ontdekken daarvan schriftelijk dan wel elektronisch bij de ondernemer in te dienen. Te lang wachten met klagen kan nadelige gevolgen hebben voor de bewijspositie van de consument. 2. De ondernemer dient klachten afdoende te onderzoeken. De ondernemer zal eventuele tekortkomingen zo mogelijk herstellen binnen een redelijke termijn, tenzij zulks in verband met de omstandigheden in redelijkheid niet van hem kan worden gevergd. 3. Als de klacht niet in onderling overleg naar tevredenheid kan worden opgelost, ontstaat een geschil dat kan worden voorgelegd aan De Geschillencommissie.

ARTIKEL 8 - Geschillenregeling 1. Geschillen tussen consument en ondernemer over totstandkoming of de uitvoering van de overeenkomsten, kunnen zowel door de consument als door de ondernemer aanhangig worden gemaakt bij De Geschillencommissie (www.degeschillencommissie.nl). 2. Een geschil wordt door De Geschillencommissie slechts in behandeling genomen, indien de consument zijn klacht eerst bij de ondernemer heeft ingediend. 3. Nadat de klacht bij de ondernemer is ingediend, moet het geschil uiterlijk drie maanden na het ontstaan daarvan bij De Geschillencommissie aanhangig worden gemaakt. 4. Wanneer de consument een geschil aanhangig maakt bij De Geschillencommissie, is de ondernemer aan deze keuze gebonden. Indien de ondernemer een geschil aanhangig wil maken bij De Geschillencommissie, moet hij de consument vragen zich binnen vijf weken uit te spreken of hij daarmee akkoord gaat. De ondernemer dient daarbij aan te kondigen dat hij zich na het verstrijken van de voornoemde termijn vrij zal achten het geschil bij de rechter aanhangig te maken. 5. De Geschillencommissie doet uitspraak met inachtneming van de bepalingen van het voor haar geldende reglement. De beslissingen van De Geschillencommissie geschieden krachtens dat reglement bij wege van bindend advies. Het reglement wordt desgevraagd toegezonden. Voor de behandeling van een geschil is een vergoeding verschuldigd. 6. Uitsluitend de rechter dan wel de hierboven genoemde Geschillencommissie is bevoegd van geschillen kennis te nemen.



Algemene voorwaarden zakelijke opdrachtgevers

 

Artikel 1 Algemene bepalingen

1.1. Welkom bij The Beauty and Health Boutique Van Viv Wij zijn een bedrijf dat zich bezighoudt met schoonheids-, en gezondheidsverzorging, dmv behandelingen, advies, productverkoop en trainingen.

 

1.2. Deze algemene voorwaarden zijn van toepassing op alles wat we doen bij The Beauty and Health Boutique Van Viv , inclusief maar niet beperkt tot aanbiedingen en overeenkomsten tussen ons en onze opdrachtgevers en consumenten, die we hierna "Opdrachtgever" noemen.

 

1.3. Als we afwijken van deze algemene voorwaarden, moet dat schriftelijk en uitdrukkelijk tussen ons en de opdrachtgever overeengekomen zijn.

 

1.4. We wijzen eventuele inkoop- of andere voorwaarden van de opdrachtgever uitdrukkelijk van de hand.

 

1.5. Als één of meer bepalingen in deze algemene voorwaarden ongeldig, nietig of vernietigd worden verklaard, blijven de andere bepalingen van kracht. We vervangen dan de ongeldige, nietige of vernietigde bepalingen door nieuwe bepalingen die zoveel mogelijk overeenkomen met de ongeldige, nietige of vernietigde bepalingen.

 

1.6. Het feit dat we op enig moment geen nakoming van één of meer bepalingen uit de overeenkomst eisen, inclusief de bepalingen in deze algemene voorwaarden, doet geen afbreuk aan onze rechten om op een later tijdstip alsnog nakoming door de Opdrachtgever te eisen.

 

1.7. Deze algemene voorwaarden zijn niet van toepassing als we in de overeenkomst tussen ons en de opdrachtgever daarvan afwijken.

 

Artikel 2 Aanbiedingen, totstandkoming en wijziging overeenkomst

2.1. Bij The Beauty and Health Boutique Van Viv  doen we ons best om de beste aanbiedingen te doen aan onze opdrachtgevers, maar al onze aanbiedingen zijn vrijblijvend, tenzij we in het aanbod uitdrukkelijk anders aangeven.

 

2.2. Een overeenkomst komt alleen tot stand als we en onze opdrachtgever schriftelijk overeenstemming bereiken.

 

2.3. Als we eenmaal een overeenkomst hebben, kan die alleen worden gewijzigd als we daarover schriftelijk overeenstemming bereiken met de opdrachtgever. We kunnen bijvoorbeeld alleen schriftelijk akkoord gaan met wijzigingen in de hoeveelheid of de prijs van de producten of diensten die we leveren.

 

Artikel 3 Prijzen en betaling

3.1 Prijzen en BTW. Alle door The Beauty and Health Boutique Van Viv opgegeven prijzen zijn inclusief BTW en andere heffingen die van overheidswege worden opgelegd, tenzij uitdrukkelijk anders wordt vermeld.

Betalingen dienen inclusief BTW en/of andere heffingen te geschieden.

 

3.2 Aanvullende goederen, werken en diensten. De prijzen gelden slechts voor de in de overeenkomst met name genoemde goederen, diensten en werken.

Alle in aanvulling daarop door The Beauty and Health Boutique Van Viv  geleverde goederen, verrichte werken en/of verleende diensten zullen afzonderlijk in rekening worden gebracht tegen prijzen zoals die op de dag van levering c.q. dienstverlening gelden.

 

3.3 Wijzigingen in prijs. Door The Beauty and Health Boutique Van Viv  opgegeven prijzen zijn gebaseerd op de ten tijde van opgave geldende inkoopprijzen, belastingen en andere dergelijke factoren.

Indien na het sluiten van de overeenkomst één of meer van voornoemde factoren wijzigingen ondergaan, is The Beauty and Health Boutique Van Viv  gerechtigd de overeengekomen prijs te wijzigen.

 

3.4 Betalingstermijn. Alle facturen zullen door de opdrachtgever worden betaald volgens de overeengekomen en op de factuur vermelde betalingscondities.

Bij gebreke van zulke condities dient de opdrachtgever uiterlijk binnen 30 dagen na factuurdatum te betalen. Consumenten betalen altijd direct na behandeling of aankoop, dit kan contant of met een pin transactie. Abonnementen en kuren worden middels een incasso betaald.

 

3.5 Verzuim. Indien opdrachtgever de verschuldigde bedragen niet binnen de overeengekomen termijn betaalt, is de opdrachtgever van rechtswege in verzuim.

De opdrachtgever zal over het openstaande bedrag de wettelijke rente verschuldigd zijn, onverminderd haar overige verplichtingen.

 

3.6 Kosten van invordering. Kosten van invordering, zowel gerechtelijk als buitengerechtelijk, zijn voor rekening van de opdrachtgever, zulks met een minimum van € 250,-.

3.7 Volgorde van voldoening. Door de opdrachtgever gedane betalingen strekken steeds ter voldoening in de eerste plaats van alle verschuldigde rente en kosten en in de tweede plaats van opeisbare facturen die het langst openstaan.

 

Artikel 4 Reclamatie

4.1 Bezwaar tegen factuur. Als de opdrachtgever bezwaar heeft tegen een factuur van The Beauty and Health Boutique Van Viv , moet zij dit binnen 8 dagen na de factuurdatum schriftelijk laten weten. Als de opdrachtgever niet tijdig reclameert, vervalt haar aanspraak op correctie van de factuur.

 

4.2 Gevolgen van reclamatie. Een reclamatie van de opdrachtgever schort haar betalingsverplichtingen niet op. Dit betekent dat ondanks het bezwaar, de opdrachtgever de factuur binnen de afgesproken termijn dient te voldoen.

 

4.3 Onderzoeksplicht opdrachtgever. Het is de verantwoordelijkheid van de opdrachtgever om bij ontvangst van de goederen, diensten en werken deze direct te onderzoeken op zichtbare gebreken. Als er zichtbare gebreken zijn geconstateerd, dient de opdrachtgever hierover binnen 8 dagen na ontvangst schriftelijk te reclameren bij The Beauty and Health Boutique Van Viv.

 

4.4 Bewijslast bij reclamatie. Bij reclamatie van de opdrachtgever rust de bewijslast op haar dat het geleverde niet voldoet aan de overeenkomst. Als The Beauty and Health Boutique Van Viv de reclamatie gegrond acht, zal zij overgaan tot herstel of vervanging van het geleverde.

 

4.5 Verjaringstermijn. Een reclamatie van de opdrachtgever is alleen geldig als deze binnen een redelijke termijn is gedaan. Een redelijke termijn wordt in de wet niet genoemd, maar in de praktijk wordt een termijn van 2 maanden na ontdekking van het gebrek als redelijk beschouwd. Reclamaties die na deze termijn worden ingediend, worden niet meer in behandeling genomen.

 

Artikel 5 Ontbinding en opzegging

5.1 Ontbinding door The Beauty and Health Boutique Van Viv. The Beauty and Health Boutique Van Viv kan, zonder uit hoofde daarvan tot enige schadevergoeding gehouden te zijn, schriftelijk met onmiddellijke ingang en zonder rechterlijke tussenkomst haar overeenkomst met de opdrachtgever geheel of gedeeltelijk ontbinden indien:

a. de Opdrachtgever surseance van betaling of faillissement aanvraagt of in staat van faillissement wordt verklaard dan wel een akkoord buiten faillissement aanbiedt, of op enig onderdeel van haar vermogen beslag wordt gelegd;

 

b. de Opdrachtgever onder bewind dan wel onder curatele wordt gesteld;

 

c. ten aanzien van de opdrachtgever de wettelijke schuldsaneringsregeling wordt uitgesproken;

 

d. de opdrachtgever haar activiteiten staakt, ophoudt haar statutaire doel na te streven, tot liquidatie besluit, anderszins haar rechtspersoonlijkheid verliest of haar bedrijf overdraagt of fuseert;

 

e. de opdrachtgever één of meer verplichtingen voortvloeiende uit de betreffende overeenkomst niet, niet tijdig of niet behoorlijk nakomt.

 

5.2 Gevolgen van ontbinding. Door de ontbinding worden over en weer bestaande vorderingen onmiddellijk opeisbaar. Het bepaalde in het vorige lid laat onverlet de overige aan The Beauty and Health Boutique Van Viv  bij tekortkoming in de nakoming van de opdrachtgever toekomende rechten, zoals die tot het vorderen van schadevergoeding en/of nakoming van de overeenkomst.


 

6.1 Beëindiging of opschorting van de overeenkomst

Als door overmacht nakoming van de overeenkomst zonder tekortkoming niet mogelijk is voor The Beauty and Health Boutique Van Viv , heeft zij het recht om de overeenkomst geheel of gedeeltelijk te beëindigen of de uitvoering van de overeenkomst tijdelijk op te schorten, zonder tot enige schadevergoeding gehouden te zijn.

 

6.2 Definitie overmacht. Onder overmacht wordt verstaan een omstandigheid die de nakoming van de overeenkomst verhindert en niet aan The Beauty and Health Boutique Van Viv is toe te rekenen. Voorbeelden hiervan zijn stakingen en ziekte van het personeel, bedrijfsstoringen, maatregelen van overheidswege en vervoersstoringen. Zowel indien deze voorkomen bij The Beauty and Health Boutique Van Viv  als bij haar toeleveranciers.

 

6.3 Gedeeltelijke nakoming. Als The Beauty and Health Boutique Van Viv  al gedeeltelijk aan haar verplichtingen heeft voldaan voor het intreden van overmacht, of door het intreden van overmacht slechts gedeeltelijk aan haar verplichtingen zal kunnen voldoen, is zij gerechtigd het reeds geleverde of leverbare deel afzonderlijk te factureren. De opdrachtgever is gehouden deze factuur te voldoen alsof het een afzonderlijke overeenkomst betreft.

 

6.4 Beroep op overmacht na vervaldatum. The Beauty and Health Boutique Van Viv  heeft het recht om zich op overmacht te beroepen, zelfs als de niet-toerekenbare omstandigheid die de nakoming van haar verbintenis verhindert, pas intreedt nadat zij aan haar verplichting had moeten voldoen.

 

Artikel 7 Aansprakelijkheid

7.1 Beperkingen op aansprakelijkheid. The Beauty and Health Boutique Van Viv  is niet aansprakelijk voor schade behalve in de gevallen beschreven in dit artikel.

 

7.2 Uitsluiting indirecte schade. The Beauty and Health Boutique Van Viv  is niet aansprakelijk voor indirecte schade, waaronder gevolgschade, gederfde winst, gemiste besparingen en schade door bedrijfsstagnatie.

 

7.3 Voorwaarden voor aansprakelijkheid. De aansprakelijkheid van The Beauty and Health Boutique Van Viv  ontstaat alleen als de opdrachtgever haar schriftelijk en deugdelijk in gebreke heeft gesteld, stellende daarbij een redelijke termijn ter zuivering van de tekortkoming, en haar ook na die termijn toerekenbaar in de nakoming van haar verplichtingen tekort blijft schieten.

 

7.4 Overmacht. The Beauty and Health Boutique Van Viv  is niet aansprakelijk indien een tekortkoming het gevolg is van overmacht.

 

7.5 Uitzondering op beperkingen. De in dit artikel opgenomen beperkingen gelden niet indien de schade het gevolg is van opzet of grove schuld van The Beauty and Health Boutique Van Viv  of haar leidinggevende ondergeschikten.

 

Artikel 8 Geheimhouding

8.1 Partijen erkennen het vertrouwelijke karakter van de informatie die zij in het kader van de overeenkomst van elkaar ontvangen. Zij verplichten zich om alle vertrouwelijke informatie geheim te houden en deze uitsluitend te gebruiken voor het doel waarvoor deze is verstrekt.

 

8.2 Onder vertrouwelijke informatie wordt verstaan alle informatie, in welke vorm dan ook, die door een van de partijen als vertrouwelijk is aangemerkt of waarvan redelijkerwijs kan worden aangenomen dat deze vertrouwelijk van aard is.

 

8.3 Partijen zullen alle redelijke maatregelen treffen ter bescherming van de vertrouwelijke informatie en zullen deze informatie niet aan derden bekend maken, behoudens voor zover dit noodzakelijk is voor de uitvoering van de overeenkomst of indien zij daartoe wettelijk verplicht zijn.

 

8.4 De verplichting tot geheimhouding blijft ook na beëindiging van de overeenkomst van kracht.

 

8.5 Indien een partij informatie moet verstrekken aan een derde, bijvoorbeeld aan een overheidsinstantie of een toezichthouder, zal de betreffende partij de andere partij hiervan onverwijld op de hoogte stellen, tenzij een wettelijk voorschrift de betreffende partij verbiedt om de andere partij op de hoogte te stellen.

 

8.6 In geval van schending van de geheimhoudingsverplichting is de schendende partij aansprakelijk voor de schade die de andere partij hierdoor lijdt.

 

Artikel 10 Geschillen en toepasselijk recht

10.1 Geschillenbeslechting. Indien er geschillen ontstaan tussen de opdrachtgever en The Beauty and Health Boutique Van Viv die niet in der minne kunnen worden beslecht, zullen deze worden voorgelegd aan de bevoegde rechter in 's Hertogenbosch. Beide partijen zullen zich conformeren aan het vonnis van deze rechterlijke uitspraak.

 

10.2 Toepasselijk recht. Alle overeenkomsten tussen de opdrachtgever en The Beauty and Health Boutique Van Viv  worden beheerst door het Nederlands recht. Eventuele geschillen tussen de partijen zullen worden beslecht volgens de Nederlandse wetgeving en jurisprudentie.



Share by: